אבינעם גואלמן
חזרה למאמרים

רכישת דירה

24/08/2022
רכישת דירה הינה אחת העסקאות החשובות, המשמעותיות והיקרות ביותר עבור כולנו. לפני שאנו עומדים לעשות את העסקה החשובה בחיינו ולחתום על הסכם לרכישת דירה, חשוב שנבצע בדיקות מקיפות, כדי שלא נתחרט בדיעבד על חתימת הסכם שביצענו בפזיזות. המחשבה המוטעית והמסוכנת שאפשר לחתום על 'זיכרון דברים' עלולה לעלות לנו ביוקר, אם המו"מ בין הצדדים יכשל.
למרבה הצער, רוכשים שכשלו בביצוע הבדיקות או הסתפקו בעורך דין שאינו בקיא דיו בליווי עסקאות יד שנייה, מצאו עצמם בפני שוקת שבורה ולעיתים גם נאלצו לשלם פיצויי בגין הפרת הסכם לצד השני.
כמות הבדיקות החשובות שיש לבצע לפני שחותמים הסכם לרכישת דירת יד שניה היא רבה מאוד, ולכן הדבר הנכון ביותר הוא להיעזר בעורך דין מומחה אשר יעמוד לצידכם החל מהבדיקות המקיפות הרבות בתחומי הזכויות של הדירה והזכויות הנלוות אליה כולל הבדיקות ההנדסיות, ינהל מו"מ לחתימת הסכם לרכישה הדירה, ולבסוף ידאג לרישום הזכויות על שמכם כקונים.
תחום דיני המקרקעין מורכב וכולל אספקטים רבים, וביניהם שאלות קנייניות וחוזיות, שאלות מיסוי ושאלות הקשורות לדין האישי של המוכרים, המשתנים מעת לעת, ולכן נודעת חשיבות לניסיון ולמומחיות של עורך הדין. עסקת יד שנייה היא עסקה מורכבת הכרוכה בסיכונים רבים. על מנת להימנע מסיכונים אלו, יש לבצע את הבדיקות המקדמיות ואת העסקה עצמה בליווי עורך דין המומחה בליווי רכישת דירה, אשר ידאג להבטיח ולהוביל את הקונה והמוכר, לסיומה הבטוח והמוצלח של העסקה.
מומלץ מאוד ליצור קשר כבר בתחילת המשא ומתן לרכישת הדירה עם עורך דין העוסק ומתמחה בתחום המקרקעין, אשר מתפקידו לדאוג להבטחת כספכם מפני הסיכונים השונים הקשורים לעסקה. זיכרו, לעולם אל תחתמו על 'זיכרון דברים'. עורך הדין המומחה ילווה אתכם בתהליך הקניה, יבחן במקצועיות עבורכם את כל ההיבטים המשפטיים הרבים בקשר לעסקה, יבצע את כל הבדיקות המשפטיות הנדרשות לפני חתימת החוזה, יערוך בדיקות מקדמיות נוספות טרם מעמד החתימה, יסביר לכם את הנושאים החשובים הנוגעים לעסקה כגון, אפשרות נטילת הלוואת משכנתא, הסיכונים הקיימים בעסקה והדרכים להתגבר עליהם והעלויות הנלוות, יכין הסכם מכר המתאים לעסקה הספציפית שתגן על האינטרסים שלכם ותבטיח את זכויותיכם, ויעזור לכם להתגבר על המכשולים המשפטיים, כדי להשלים את העסקה בהצלחה ברישום זכויותיכם בה.
כאמור הבדיקה הכי חשובה בטרם רכישת דירת יד שניה, היא בדיקת ההסכם לרכישת הדירה. הסכם לרכישת דירה יד שניה הוא מקיף ביותר, כולל פרטים רבים, וממנו נגזרות הזכויות והחובות שלכם. בדיקת חוזה רכישת דירה יתבצע רק על ידי עורך דין המתמחה בליווי וייצוג מוכרים או קונים אשר יבדוק את החוזה לפרטי פרטיו, לרבות ההצהרות וההתחייבויות שלכם, לוח התשלומים, פיצויים במקרה של הפרת החוזה ועוד סעיפים רבים וחשובים.
לא פחות חשוב מכך, עורך הדין ילווה אתכם בתהליך הארוך עד כניסתכם לדירה, יד ביד, ואף יעמוד לרשותכם, ככל ויתגלו בעיות בדירה לאחר כניסתכם לגור בה.
משרדנו נותן ליווי אישי ומקצועי ללקוחותינו בכל אחד מהשלבים הקשורים לרכישת הדירה. הידע הרב, הניסיון, ההבנה והאוריינטציה העסקית של עורכי הדין במשרדנו עומדים לרשות הלקוחות, ומסייעים להשגת התוצאות הטובות ביותר.
משרד עורכי דין אבינעם גואלמן ידוע ברמתו המקצועית הגבוהה, בחתירה המתמדת והבלתי מתפשרת להשגת התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח, בנאמנות לענייניו של הלקוח, בשמירה על האינטרסים שלו, ובעמידה על זכויותיו. המומחיות שלנו היא במקרקעין בכלל ומקרקעין ביהודה ושומרון בפרט. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה ולהוביל אתכם בבטחה ברכישה או במכירה של דירתכם.
יצירת קשר
משרד אבינעם גואלמן עורך דין ונוטריון

היי! איך אפשר לעזור?
x
לכל שאלה ניתן לשלוח לנו הודעה בצ'ט או בכתובת המייל ag@goelman-law.co.il
היי! איך אפשר לעזור?
נְגִישׁוּת
איפוס
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by Emilia Digital